Падежи - подсетник

 

номинатив

(Ко, шта?)

Вршилац радње

Носилац стања

Пера чита књигу.

Увенуло је цвеће.

генитив

(Од кога, од чега?)

Присвојно

Деоно (значење дела)

Описно

Шетао сам улицама града.

Купио сам мало (килограм, кесу...) јагода.

Понеси кошуљу дугих рукава.

датив

(Коме, чему?)

Правац / усмереност

Намена

допусно

Кренуо сам ка школи.

Понео сам Пери књигу.

Упркос умору, наставио сам да радим.

акузатив (Кога, шта видим?)

Предмет радње

Окачио сам слику на зид

вокатив (Хеј!)

обраћање

Перо, сврати код мене.

инструментал

(С киме, чиме?)

Друштво

Средство

Описно

Прошетао сам са Пером.

Случајно сам ударио Перу лоптом.

Купио сам кошуљу с дугим рукавима.

локатив

(О коме, о чему?)

Предмет радње

Причали смо о историји.

Генитив, датив, акузатив, инструментал, локатив поред ових значења могу имати и значења места, времена, начина, узрока... Падежи имају и друга значења, али за сада радимо ова.

Коментари