Синтагме, решења

 

1. Подвуци главне речи у наредним синтагмама и одреди врсте синтагми (према врсти главне речи):

брз као зец – придевска

неумољиви захтеви наставника – именичка

весело трчкарање по парку – именичка

пријатан мирис земље – именичка

писати оловком – глаголска

лењ као трут – придевска

занимљив састав о пролећу – именичка

далеко од куће – прилошка

заштитници животиња – именичка

веома занимљива – придевска

не размишљајући о последицама – глаголска

брига о људским правима – именичка

говорити гласно – глаголска

(трчати) брже него икад – прилошка

упорнији од свих које знам – придевска

летећи тањир – именичка

торба од крокодилске коже – именичка

врло задовољан – придевска

ушавши у кућу – глаголска

читајући добре писце – глаголска

летети падобраном – глаголска

2. Напиши три реченице које ће садржати:

а) прилошке синтагме:

Дошао је неочекивано брзо.

Причао је о догађајима занимљиво као и обично.

Радио је вредније од пчелице.

б) придевске синтагме

Необично уморна, девојка је одлучила да оде на спавање.

Не волим да шетам са Сањом, она је неподношљиво брза.

Понекад ми се чини да је Београд прљавији од већине других градова.

в) глаголске синтагме

Одувек сам време проводила читајући књиге добрих писаца.

Написавши писмени задатак, Пера је склопио вежбанку.

Радити склекове није нимало лако.

г) именичке синтагме

Она кућа у суседству ме опчињава.

Седела сам на обали реке и размишљала.

Размишљала сам о планираном летовању на језеру.

3. Подвуци синтагме и заокружи главне речи:

Читајући књигу ,,Мали принц“, дошао сам до занимљивих сазнања о значају пријатељства и почео сам да размишљам да је важније од свега имати доброг пријатеља.

Коментари