Падежи - вежбања или провера знања

 

1.Попуни табелу траженим подацима

Назив падежа

Промена у једнини

Промена у множини

 

друг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Одреди падеже подвучених речи: 

Видео сам Милоша на станици поред школе

_______________    _____________     ______________

3. Одреди падеж и значење падежа за подвучене речи: 

Чим сам појео мало хране, кренуо сам са Милошем према вртићу

реч

падеж

значење

хране

 

 

Милошем

 

 

вртићу

 

 

4. Подвуци назив падежа који је употребљен у свакој од реченица: 

Дуго сам размишљао о оценама.  локатив датив

Купио сам књигу у књижари. локатив акузатив

Јуче сам мислио на тебе. номинатив акузатив

5. Упиши запете тамо где су неопходне: Имаш ли ти чико рупу на глави? Осветлај ми сине образ! Милане јеси ли видео који пут жабу?

6. Додај предлог с (или са) тамо где је неопходан

Путовали смо __ авионом на море. Летовали смо  __пријатељима. 

Закуцао сам ексер __ даском јер сам затурио чекић.

Ја сам се у парку играо __псићем, а мој друг __лоптом. 

Гађао сам Марка __ гумицом. 

7. Допуни реченице:

Промена именица по падежима назива се ___________________

Падеж који се користи само с предлозима је __________________________

Падежи који се користе само без предлога су: ____________ и ___________.

8. Препиши правилно реченице

Већ сам ти милоше реко да смном нема шале. Баш си ме друже увредио стим ружним речима. 

 

 

Коментари